top of page
  • Foto van schrijvertony'sMelody

The Honey/ het Zoet



Het Zoet,

Amsterdam Ajax die de Koninklijke afslacht in eigen huis, en daarna de rest van Europa verovert, heerlijk.

Nederland Europees Kampioen 2019/ 20 ! Ajax Amsterdam geloofd er tenminste in. Nu nog ons parlement.

Het zoet van de overwinning FvD smaakte bitter, geen synergie/ zetelwinst voor beide campagnes. En dat lag niet aan de PVV, die speelden het perfect, like pro's playing for keeps.

Gora, hoe dan ook.

Het is maar net hoe je het bekijkt. Hoe zoet het zoet.

Zelf denk ik dat het zoetste wat een man in de realiteit / in de Natuur kan vinden. Dat het allerzoetste wat de Creatie een man te bieden heeft, een blije vrouw is, the Honey.

The heavenly Honey.

Dat is mijn mening maar ik bezie het als een feit.

(en misschien kan je dat Zoet in je eigen leven Creeeren, benevolent God or not ; ) Een blije vrouw is het mooiste en zoetste wat een man kan ervaren in zijn leven.

Ik ken zo'n vrouw, ben ook knetter verliefd op haar.

Ze heet Cindy maar ik noem haar CindyCindei.

Een vriend van me van vroeger, zijn ex-heks heette Cindy. Maar zij was een prinsesje uit de banlieu, veelste goed voor die buurten. Om het wat chiquer en voornamer voor haar te maken, begon iedereen haar maar met een dubbele voornaam aan te spreken. Dus als ze werd geroepen op straat of uit het raam, dan klonk het altijd van Cindy-Cindeiiiheii.

Of ze er veel chiquer van is geworden weet ik niet, want ik ken haar niet zo goed en ze kan zichzelf hier niet verdedigen.


Maar wanneer een vrouw zichzelf voorstelt met “Hi, ik heet Cindy” dan schiet ik gelijk in de lach en troll-modus, omdat ik aan die zwakzin van daar moet denken.

CindyCindei, 1,78, lang donker haar, zeer slank, knap, klassieke trekken en een tikkeltje chique, brutaaltje, fantastische lach en uitdagende blik, zacht op de ogen en een jaartje of 28.

Ik kwam haar tegen toen ze aan het werk was op een medische beurs. Ze verkoopt dure medicijnen en ik liep daar ook rond, ik deed wat anders (loeren).


Toevallig of niet, vrienden/ omgeving van mij hebben eigen bedrijven in de zorg (verschillende provincieen). Fatsoenlijke zorg. En die hadden net één jaar, 2 jaar daarvoor besloten om samen te gaan, en die zorg landelijk aan te gaan bieden. Dat is niet gelukt maar ze draaien nog steeds goed, dus niet getreurd.

Hoe dan ook, ik maakte kennis met haar toen ik gratis koffie ging halen. Die kennismaking was hilarisch, ze zat mij gewoon te trollen/ uit te dagen. Ik schrok een beetje toen ik voor d'r stond, want ze is echt heel erg knap van dichtbij.


Van een afstandje valt het niet op, je ziet het pas als je voor haar staat. En ze is ook nog eens één van mijn types waar ik een zwak voor heb. Alles wat tussen Courtney Cox en Cindy Crawford inzit daar ga ik mee naar bed. Samenliggen is een ding van mij.

Een paar uur na onze eerste ontmoeting zie ik haar aan het werk op de stand van haar bedrijf. Het is een duur merk want daar stonden de lekkerste sales agents (v). Daar zit een correlatie in. Hoe duurder het medicijnmerk, hoe lekkerder de wijven.

Dus ik zie haar, en spring gelijk bij haar het podium op. Ik glij gelijk tegen haar aan. Want ze zag er fantastisch uit in werk-outfit. Hot-giggity-dang. En ze was blij me te zien.

Dus ik begin te rappen en op een geven moment zeg ik dat ze er wel heel erg fit uit ziet.


Ja zegt ze, ik weeg maar 55 kg, hihi.

Dus ik gelijk van; Ja ja, dat zal wel. Daar geloof ik helemaal niks van Cindy. 55 kilo met jouw lengte, schei uit.


En ik begin haar al met mij handjes te bekijken en te bewonderen.

" Ik zou niet zo dicht op je staan als ik je niet aantrekkelijk zou vinden, dus je hoeft er niet voor te liegen hoor Cin."


We zitten zo door te giechelen en te ouwehoeren en ik was nog steeds niet echt overtuigd van die 55 kg natuurlijk.

(Ik stond het hele gesprek op letterlijk en maximaal 10 cm afstand van haar, ze is echt heel erg aantrekkelijk, letterlijk. Dus het viel het publiek niet echt op, haar collega'tjes wel, die stonden 3 mtr verderop ons toe te giechelen en onderling te becommentarieeren. Die stonden gewoon mee te genieten. Of ik nou vang of niet, it's all good).

en op een gegeven moment fluistert ze op dwingende toon tegen mij:

“ Neeh kijk dan”

en ze trekt zo met beide handen haar truitje omhoog tot recht onder haar tittie.


Boink, wat ! blote buik en al.

Hilarisch, and I Love it. She had me there hook, line and sink.

Ik voel me fantastisch want al m'n praatjes en babbels vallen goed en ze is echt lekker. Dus ik probeer tijd te rekken en probeer haar duidelijk te maken, dat hoewel ze op deze manier duidelijke punten heeft gescoord voor haar claim, ik toch deze keer mijn eigen ogen niet ga geloven.

Dus ik zeg zo van; je zal het niet direct aan mij afzien, maar ik ben wel geregeld in de fitness. En ik ben daar ook best wel dapper, dus ik weet echt wel wat 55 kg weegt en voelt, m.. m..mag ik even?

En we staan elkaar nog steeds aan te giechelen, en ik hoor geen “Nee”, hehehe.

Dus ik sla mijn handen om haar lijfje heen, zo midden op de werkvloer, ze is echt levensgevaarlijk om te verliefd op te worden. Heel erg open en aanspreekbaar. Want ik kende haar koud 8 minuten en ik had haar al in mijn armen.

Ik sla mijn handen om haar heen en begin haar gewoon te gewichtheffen, niet eens vanuit de benen, gewoon armen en bovenlichaam, snap je.

Ik had haar in mijn armen en voelde me geweldig, en was more then smitten, I was in Love.

Ze gaf zich over aan mij en ik was gelukkig op dat moment. De middag nog nieteens voorbij, en ze had mijn dag nu al gemaakt.

Dus ik denk bij mijzelf, tony ouwe, beter dan dit wordt het niet zonder dat er beveiliging aan te pas moet komen. Kat in het bakkie, 't enige wat je nu moet doen is nr's uitwisselen en heel respectabel en betrouwbaar afscheid nemen.

Dan kan je de volgende keer dat je haar spreekt. Haar een bord warm eten en een flink portie misbruik aanbieden, bij jou thuis, 's avonds laat.

Gedeelde belangen jonge, ik vind ze altijd.

Ze twijfelde om haar nr te geven, ik gaf haar mijn kaartje met het advies mij toetevoegen, ik bel wel. Noem het wat je wilt, after-sales/ follow up.

Ik was oprecht, en echt gelukkig die dag. En heb haar daarna nooit meer gezien, gehoord of gesproken.


Tijd ging verder, zo mijn leven. Dagen regenden zich aaneen tot weken en maanden, maanden werden kwartalen en de Tijd smolt weer weg.

werd weer relatief maar ging hoe dan ook, alleen voorbij.



Tijd ging verder, zo mijn leven. Dagen regenden zich aaneen tot weken en maanden, maanden werden kwartalen en de Tijd smolt weer weg.

werd weer relatief maar ging hoe dan ook, alleen voorbij.

Als je af en toe een tikkeltje verliefd bent, dan schijnt de zon wat vaker in je leven. Zelfs in het donker of wanneer het regent. Zelfs in de regendans van het verlangen en smart.


Dan kunnen de avonden heel lang duren, weken kunnen voelen als zes maanden later zag ik haar weer.


In de vertrekhallen van Schiphol. Ik was met vrienden op weg naar Zuid- Europa zij naar Nordic Europa (voor werk).

Mijn maten liepen 10 mtr voor mij uit. We waren ruim op tijd voor een vroeg in de avond vlucht. En ze beginnen te rennen (die maten van me). Dus ik zeg ho, ho, ho wacht ff, watteh.. wat gebeurd hier allemaal.

-- schiet nou es op. Je snapt het niet, kom op man.

--We hebben Priority check-inns en we moeten als eerst aan de gate staan”

Wat!?

“Wat, priority !” waar hebben jullie het over?

Priority, dan zou je toch gewoon rustig aan moeten kunnen doen, en zeker niet hoeven te stressen als je al ruim op tijd bent.

-- Schiet nou es op. Altijd hetzelfde met jou.


(soort)

Nee hoor, dat zeggen ze vaak genoeg, terrecht en met reden maar dat had er nu niks mee te maken. Kijk, ik was al bijna in een vakantiestemming, en dan ga ik met helemaal niks en met niemand meer over wat dan ook in discussie. Zelfs niet over logika, je bekijkt het maar.

Het zal allemaal wel.

Dus ik wandel verder over Schiphol ( die jongens lopen 10-15 mtr voor me uit, begonnen al rood aan te lopen vd haast, ik volg dapper, je kent me).

Ik hou hun wel in het oog maar ik aanschouw ook de natuur, de omgeving. En wat zie ik, wie staat daar stralend bijna midden in de vertrekhal,

Cindy !

Damn, and aaahh yeahh..

(toeval/ raar woord, of de natuur de me meezit/Geluk?, Jungle-fever? Ik hou het op Geluk)

Van de 100.000 mensen op Schiphol die dag, die tijd en die plek, loop ik haar tegen het bevallige lijf, hoe perfect is dat.

Het was knallende zomerzon 1e week maart 2019 en dat zonlicht knalde door de dakramen naar binnen. Daar waren allemaal eilandjes van zon in dat betonnen, glazen en stalen bos bij Schiphol.

Ze stond in de vertrekhal 20 meter verderop in een rustig gedeelte recht naast zo'n eilandje van zon, zelf te stralen.

Daar stond ze !

the Honey, Cindy !

Ze was in gesprek. met een man.


uiteraard.

Dus ik moest even inbreken, so. Easily I'm approaching en ik zeg;

“hey eehhhh ..Chrystel”?!

Ze draait zich om, herkent me en begint te lachen. Nah joh, bijna goed zegt ze; “ 't is Cindyhhh. “

hehehe, da's waar ook.


Cindy, Cindei nog wel, kijk es aan.

Dus ik schiet gelijk in troll-modus. Zij is al in een troll-modus volgens mij, want ik lach me gelijk weer suf om haar.

(Ze was nog netzo knap, en nog netzo elegant.)


En ze was weer blij me te zien.

Dus ik vertel haar gelijk dat ik ook blij ben haar te zien, en dat ze er nog steeds fantastisch uitziet, en dat dat ook niet meer dan logisch is. En we staan elkaar gelijk weer te triggeren als ik weet niet wat!

Maar ze heet wel Cindy, dus ik moet wel een beetje streng blijven. Onder het giechelen en flirten door vertel ik haar dat ik toch ook wel een beetje teleurgesteld in haar ben. Zeer teleurgesteld eigenlijks.

Hoezo?

Nou, dat ik haar veel dapperder had ingeschat, zeker na al die praatjes en nanana van d'r.

Ahh, ik kon toenertijd niet bellen, sorry, graag gewild. Maar ik was toen al ah het scharrelen/ of ik had al een scharrel. Dat ging echt niet. Ik denk damn it, ik krijg weer niet wat ik wil, maar ze scoort wel weer punten bij me.

Ze neemt waarschijnlijk zichzelf, maar iig mij serieus genoeg om mij niet even tussen neus en lippen door te moeten nemen. Naast haar eigen man/ vriendje. Ze zag me voor vol aan, dat kan ik wel waarderen. Ik snapte de situatie, zit er zelf ook geregeld in.

Dus dat zeg ik ook: scoor je weer punten Cin, 'k wordt steeds gekker op je. maar ik moet dat telefoonnummer van je nu wel hebben. BAMM.

Dus telefoonnummers uitgewisseld, eindelijk.

Maar die jongens die waren met moeite weer teruggelopen en stelden zich eindelijk fatsoenlijk voor. Ze hadden nog steeds haast maar konden haar wel waarderen. Hun beginnen weer rustig door te lopen, ik blijf tijdrekken. Ik wil helemaal nergens heen (voel me weer geweldig).

Zij ziet dat en zegt, kom ik loop met jullie mee naar de gate, kunnen we nog even bijpraten, loop ik daarna terug naar mijn exit. Haar vliegtuig ging later en daarna veel, veel veel vertraging later.

Dus ik Nee, maak je niet druk om mij verspil geen moeite, je moet nog een hele dag met al die koffers. Weet je wat, ik loop wel een stukje met jou mee, richting jouw gate. Dan kan ik daar verderop nog een keertje afscheid van je nemen, ehehehe. Dan ren ik wel weer achter die jongens aan.

Zij giechelen, nee, ik vertrek toch later dan jullie, kom we lopen die kant op. Je vrienden willen weg, hebben haast.

Dus ik gelijk: maak je niet druk om dat vliegtuig, we hebben Priority-check inns, We zijn vip, baibie. Dat ding gaat nergens heen zonder ons.

Ik keek er ook nog heel dapper bij ook. Ik heb het concept Priority check-inn nog steeds niet helemaal kristalhelder. Maar dat weerhoud mij er niet van om er toch lekker mee te gaan shinen.

Maar al pratend/ lachend over aan welke kant het volgende afscheid moet plaatsvinden, deed ze weer iets magistraals.

Ze pakt zomaar mijn hand en trekt me al lachend mee richting mijn maten. Maar we zijn nogal blij met elkaar en voordat we het weten beginnen we als Jip & Janneke door de vertrekhal te huppelen.

Blij blij blij, midden door de vertrekhal richting mijn gate, de zon scheen door het bos en we waren ah schaterlachen.

Dat was hilarisch, en Heerlijk.

Ik stond weer bij mijn maten, brede grijns. Stralende glimlachen en ik wist het zeker.

De vakantie is nu echt begonnen. Ik was weer verliefd,

Again. Toeval vind ik een raar woord, gebruik het wel vaak. Het valt me op.

Of de natuur de me meezit, Geluk? Jungle-fever?

Ik hou het nog steeds op Geluk, maar Jungle-fever moet je ook nooit onderschatten.



Soms vraag je jezelf dat weleens af; Hoe is dit nu weer mogelijk? Want ik had dus helemaal niks met de planning of organisatie van deze trip te maken. Ik stapte pas op het laatst in.


Die maat van me belde mij een kleine drie weken voor de vlucht op.

-- Ga je mee naar het buitenland, dan en dan?

“Ja natuurlijk”

,dat was wéér het eerste wat ik zei.

“ Watteh, wat, wat gaan we precies doen? ”

was het tweede wat ik zei.

Sommige dingen veranderen ook nooit.

In principe is alles en iedereen aan evolutie of verandering onderhevig maar Ya Gora/ I Mountain.


And I Maintain. Ik moest mee als extra “muscle” naar een rechtszaak in het buitenland. (Familierecht, dus niks aan't handje).

En we kennen daar gasten en we zouden bij hun in de kroeg Ajax – Real Madrid gaan kijken.


Die wedstrijd was een paar dagen voor de rechtszaak, dus we zouden eerst lekker op pad gaan, jongens opzoeken, wedstrijdje kijken (vrouwen waren thuis gelaten), en dan de dag voordat we terugvlogen de rechtszaak. Goed of slecht, niks meer aan te doen, en vliegtuig wacht.

Klonk goed, dus ik was allang blij dat ik gelijk Ja had gezegd.

-- Soms, heel soms pakt het ook goed uit.

We gingen mee om dat nieuwe vriendje van zijn ex wat manieren bij te brengen. Niet om haar vriendenkring, familie, broers en dorp. Die staan allemaal achter mijn maat, ze kennen hem. (Hij traint af en toe kickboxen, maar is absoluut anti-geweld en pro-hilariteit. Jong in de marine gegaan en daarna keurig bestaan in de maatschappij opgebouwd. Zware baan, huisje boompje vrouw etc.)

En het is een conservatief katholiek land. Wat opa en oma betreft hoeft een rechter je echt niet uitteleggen dat een Vader bij zijn kind hoort te zijn, net zoals zijn Moeder.

Nieuwe “man” dacht dat ie ongestraft goedkoop glorie kon halen. Tenkoste van onze broeder.

Die maat van me ziet dat kind soms maanden niet en dan is het altijd afwachten hoe ie reageert. Dat zijn delicate momenten (jong kind onder 5). En uitgerekend op dat moment, bij overdracht op schoolplein, komt hij heel brutaal en agressief in zijn gezicht staan praten/ schelden. In het buitenlands uitleggen dat hij zo'n kk-vader is omdat ie zijn zoon nooit opzoekt, etc etc.

Ook al had hij gewild, hij kon en mocht sowieso niks fysiek doen want al die rechtszaken liepen nog. Aan handen en voeten gebonden, kon niks terug doen. En dan ook nog dat kleine kind als schild gebruiken, hoe vies vvd wil je het hebben.


Dan wil je zo Laf en achterbaks indruk op je zieke, nieuwe vriendin maken. Zo goedkoop, tenkoste van onze maat.

Nee vriend, we kwamen afrekenen. (Kwaadschiks, maar dat spreekt voor zich. )

Maar daarvoor hadden we nog een paar dagen zon, zwembad, bier en vertier. Had ik al vermeld dat de vrouwen waren thuisgelaten deze keer?

Dat had ook nog niks uitgemaakt. De 1ste week Maart 2019, is wat mij betreft de Europes Zomer begonnen. En Ajax was niet de enige Hollandse equippe die in Europa die week een glorieuze winst behaalde.

Wat een feest.

Die bar waar we naar toe gingen voetbal kijken, zat vol met Nederlanders overal vandaan. Arnhem was het luidruchtigst en gezelligst. Daar zat een blonde, rossige 50-er fors postuur, samen met zijn vrouw aan de bar. We lagen bij elk doelpunt bijelkaar om de nek. Wat een gezelligheid, wat een feest.

Amsterdam Ajax die de Koninklijke afslacht in eigen huis! Wat moet je daar nog meer aan toevoegen?


.. en het volk danste van geluk en blijdschap letterlijk in de EU-straten?


.. misschien zou de Koninklijke daar eens een boodschap van moeten aannemen?

.. vraagtekens.

Maar serieus, die hele bar knalde van vreugde uitelkaar als Nederland scoorde. In dat land zijn ze sowieso, en hoe dan ook, niet voor Spanje. Dus iedereen was ah juichen en joelen als er gescoord werd, we dansten allemaal van geluk.


En alles was Liefde en Ajax. Zelfs buiten bij het roken kwamen de verstopte Madrilenen naar me toe om te feliciteren. Ajax had het ook verdiend zeiden ze, 100% Ik had de eerste wedstrijd niet gezien, maar die had ook van hun moeten zijn zeiden ze. En nu hadden ze hem gewoon gepakt, respect.

Dan is het ook gelijk verbroedering,en bij afscheid een omhelzing en ondanks verlies toch nog een goeie/ fijne nacht wensen. Bless.

Bless, en blij blij blij te huppelen

Blij blij blij, midden door de vertrekhal richting mijn gate, de zon scheen door het bos en we waren ah schaterlachen.

Dat was hilarisch, en Heerlijk (zoet).

Hemels zoet kan je haast wel zeggen:

Met letterlijk één handgebaar bracht ze me terug naar mijn onschuldige, veilige/ zorgeloze en gelukkige kinderjaren.


Dat zoet, dat genoegen, dat kan je niet in een laboratorium namaken of creeeren. Ook al bezit je tien suikerfabrieken, je komt niet eens in de buurt.

The Honey, is het allerzoetste

Snap je.




-- Aan Cindy --


Aan alle vrolijke, blije en tevreden vrouwen, die een mannenleven paradijselijk kunnen maken. Aan hen, maar toch vooral aan Cindy, mijn Cindy candy.








0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Nasha

bottom of page