top of page
  • Foto van schrijvertony'sMelody

Real niggers

Real niggers. Playing for keeps, y'all mf know who run these streets.









Anyway, er is een verschill tussen niggers en real niggers. Niggers zijn mensen met weinig klasse en verantwoordelijkheidsgevoel. Een te groot ego en een sneaky jaloerse mentaliteit. Niggers. Kleur maakt niet uit.

Real niggers zijn de trots van de rots.

Ik zal het veschil duidelijk uitleggen na de introductie en herplaatsing van mijn verhaal. Dat verhaal heb ik een tijd terug geschreven op Volksnieuws/ Amsterdam Noir. In twee delen, maar het derde deel plaats ik hier. Ik denk dat het derde deel voor nu het belangrijkste is.


Eerst de inleiding: Niggers komen in alle kleuren en maten voor, het is niet je buitenkant die je een nigger maakt, maar je zwakke, wegkijkende, laffe en liegende binnenkant.

Ik praat nu in ebonyphonics omdat dat het meest gepast is voor dit specifieke onderwerp. Maar of je nu blank, zwart, geel, karamel of rood bent. Je kan een nigger zijn. Je kan ook kiezen om een real nigger te worden of te zijn. Alles is een keuze.


Huidskleur heeft hier niet zoveel mee te maken. Iedereen kan zich aangesproken voelen. In de negatieve vorm van het woord of de positieve vorm van het woord.

Of je nu een blanke/ zwarte / gele werkende man bent, een ondernemer of student. Je weet zelf wel in welke categorie je valt of wilt zijn. Alles is een keuze.

Hereiking taal en definities; Nigger/ nigga wordt onderstaand uitgelegd.


Teacher calls student a nigga


By the way, bovenstaande filmpje is echt gebeurd. 1:11


Ja werkelijk je kan het zo gek niet bedenken of het bestaat al. Wat veel mensen die de zelfkant of straatkant van de maatschappij opzoeken altijd meekrijgen is het begrip: a nigga moment. In Nederland bestaat dat woord niet maar het fenomeen kent iedereen die met te brutale apen in aanraking komt.


The Boondocks - A Nigga Moment


In formulevorm ziet dat er ongeveer zo uit.




Ik zat dus een tijdje terug in a nigga moment. Disclaimer, toenertijd dacht ik dat mij geen enkele blaam trof, ik begon de disrespect niet, dus alles wat daarna gebeurd is niet perse mijn schuld. Het was aktie en reactie.


Achteraf bezien lag het misschien iets genuanceerder. Iemand uit zijn groep had al spul op de band van de kassa liggen, hij had alleen maar hoeven te vragen of een knikje te geven en er was niemand die een probleem had gemaakt. Maar de manier waarop hij te dapper voorkroop in de rij, toonde zijn minachting voor onze goede tijd en fatsoen. En dat pikte ik niet. Dat hoef je van niemand te pikken.


Verkeerde plek,verkeerde moment en we gaan los. Naar goed Oud Hollandsch gebruik.

Dit is hoe het begon, wat er gebeurde en hoe het uiteindelijk afliep. Alles beschreven is hoe het werkelijk gegaan is.

--- Deel I Original post


Nu we het toch over gemeentelijk beleid hebben. Ik zat op een vreemde manier/ plek ah mismanagement van de stad Amsterdam te denken. Al knokkend met 10 negers ( dealers and junkiesoldaten/ slachtoffers).

Laat ik bij het begin beginnen. Voor m'n werk zit ik overal in Nl. Gisteravond was ik in de Bijlmer, Amsterdam. Kon er slapen en dacht na een aantal joints. Ik ga eens gezond doen, en m'n avondeten eens koken ipv bestellen. Ik heb werkelijk al 2 wkn geen groenten gehad.

Dus ik sta te wachten in de rij, en een blacka gangster 100/110 kg dringt voor. Maar onbeleefd, dus ik zeg hé, dat kan je toch gvd wel ff vragen.


Lang verhaal, kort. Ik scheld hem, zn mattie en welgemanierde puber familielid de AH uit, je kent me. Dus hij staat man-to-man en doet niks. Loopt weg. Dus dat gevecht had ie al verloren. Hij weet het, ik weet het. (met vrouw of kind erbij moet je wel afnokken. Maar doe dan om te beginnen niet te tof. Want je kan het niet waarmaken).

Dus ik reken af en wandel naar buiten. En zie diezelfde gozer vd parkeervakken weer teruglopen naar de ingang A.H. Naar andere dealers die bij de ingang staan. ’t Is donker maar ik zie wel dat hij iets in zijn hand heeft. En ik denk, net stonden we voor elkaar en deed je niets. En nu heb je wel lef? (never feed the troll.)


Dus ik schreeuw dat naar hem. Maar door dat schreeuwen trigger ik mijzelf. En ik begin weer op hem te schelden. Nu staat ie met 4 man. En doet ie nog niks. Ok, ik loop weg. Maar die 4 volgen me en lopen te zeiken.


Maar al die junks en dealers, die kennen elkaar wel vaag. En mij niet. Dus de fanclub gaat van 4 naar 6, 8, 10 en nu willen ze wel knokken. Ook goed, de eerste 2 die komen neem ik mee mijn graf in. Dat is m'n straatmentaliteit een beetje. Dus eh, ja.


Dus ik bij een videotheek/ sigaretten/liqour en postpakketten zaakje naar binnen, en begin in mijn gezonde boodschappentas te zoeken naar m'n bierflesjes. Ik drink tegenwoordig Radler citroen uit fles, dat vind ik chique. Vraag me niet waarom. In die zaak kom ik al jaren wanneer in de buurt. Dus ze kennen me. Ik ben die groep ah loeren, kijken wie eerst. Ben me ah voorberereiden op de matpartij en zeer waarschijnlijke nederlaag. En ik vraag die koelieteef (*)

” wil je aub 112 en politie bellen, want we gaan los en het wordt een bloedbad”

-Nee

(ik heb geen behoefte aan politie als er geknokt word. Dat papierwerk/ justitie is de echte hoofdpijn. Maar het blijft de Bijlmer en voor hetzelfde geld schieten of steken ze je gelijk lek. En dan zijn minuten van levensbelang. Die gaten naaien zichzelf niet dicht. Dus dan moet er een ambulance al klaar staan. Zij geeft mij door weigering een voorwaardelijk doodvonnis, het kan gaan om seconden.)


Leven of nooit meer wakker worden en die niggers buiten ja, ja die stonden ook te grommen. Want die apekoppen kraken zichzelf ook niet. Die stonden te trappelen. Dus discussie met mevr bluthoer was ook niet ad orde.

” Nee” zegt ze, ” ga weg”.


Ik begrijp, met paketten van en naar Su, dat je geen politie over de vloer wil. Maar heb het gore gvd’de fatsoen, om een ambulance voor me te bestellen.

(*) excuus naar hindustan community (koelie). Dacht dat ze hindoestaans was. Maar ik was geschokt over zoveel lafheid. Want de hindoestanen, javanen en molukkers waar ik vroeger mee hing, waren monsters. Die hadden aan een half woord genoeg om gasten, die letterlijk 2x zo zwaar waren, aan te pakken. Monsters. Dus ik dacht altijd dat deze gemeenschappen fatsoen, respect en eer hoog hadden. Maar ze worden dus ook onfatsoenlijk opgevoed.


Anyway, hun met zn tienen en ik met mijn twee vrienden (R&R). Dus we stappen met zijn drieën de storm in. En de eerste nigger die komt, die krijgt gelijk die Radler door z'n schedel geramt ( ik hoop echt dat er videobeeld is).

Boem, Pats, Kraak. Ik had wel gewonnen in de zaak zelf, maar wil andere mensen niet met schade opzadelen omdat ik weer eens iets moest. Geen fout in de tactiek. Het andere wat je kan doen als je tegen een groep gaat. Is bewegen (ondergrond moet hard zijn). Als je stil blijft staan dan verlies altijd. Alleen al op massa en spieren.


Dus je deelt kofoes uit net zolang tot je ingesloten word. Dan ren je uit die cirkel en de groep volgt. Wild, bloedlust, onoverwinnelijk. En dat is het moment dat ik me omdraai en de dapperste nigger, dichtsbij, weer twee oorvijgen verkoopt. Die gast schrikt zich rot op dat moment. Want hij staat voor die sec alleen met mij, de groep moet nog inhalen en aansluiten. Dat moment is 1, 5 sec. En dat is genoeg.

Dus dat herhaald zich 4 of 5 keer. We waren nog geen 60 mtr verder. En wat gebeurd er. (tactisch fatale beslissing. Door mijn blessures begon ik rustig met knokken. Ik wilde testen of mijn knie en rug niet zouden knappen. Dat kostte tijd/ energie).


Van vermoeidheid zak ik letterlijk door m'n poten. Alles op. Dus ik ga neer en die gasten jumpen me. Er waren nog maar 6 over. Er lagen er twee op de grond verderop, en er waren ook 2 weggerrend. Ja, licht waanzinnig of niet. Maar als ik me die scene inbeeld, dan lig ik dubbel. 10 tegen 1 en je rent nog weg. Dan gniffel ik.

Maar goed die gasten staan op me in te slaan en trappen (ik kreeg het gevoel dat ze rustig aan deden, game recognises game. Dus de haat/lol was er bij hun af.

En het is niet de eerste keer dat ik in elkaar getrapt word. En je ligt redelijk relaxed, want 50% ligt op straat. Daar komt niemand bij en door alle adrinaline etc. voel je de klappen ook niet. En wat gebeurd er. Ik dwaal af. Ik begin te mijmeren.


Over de mensheid of de staat van NL, zoals gebruikelijk. Het is onderbewust, maar ik denk dat ik het gevecht niet meer boeiend vond. Had het al verloren en inelkaar getrapt worden is ook niet interessant. En al liggend besef ik mij ineens dit:

Als vrouw of fatsoenlijke man ben je in de stad, na 21:00 op straat gewoon vogelvrij (told you). Want er is werkelijk geen politie te zien. Ik werd op letterlijk 250 mtr voor een politie buro inelkaar geschopt. Dan zou je denken, waarom komt de politie die jongen niet ff helpen. Het gebouw en camera’s hangen er. Maar er zit helemaal geen scotoe in dat hok. Die zijn allemaal efficient gecentraliseerd. Klasse, maar ik lig daar maar mooi.

Dus daar kopen we als burger helemaal niks voor. Dus ik ben best wel blij dat er nieuwe partijen voor het gemeente bestuur gaan. Want dit is gewoon kut. Dus al mijmerend kom ik tot de volgende twee conclusies; 1. die D’66-er, die bang is voor -neger. Die heeft gewoon gelijk. 2. Gemeentelijk bestuur onder GroensLinks, vvd, -neger en pvda is gewoon k.u.t. (kwalitatief uitermate teleurstellend).


Deel II Harde kernen die elkaar ontmoeten, dat gaat niet altijd fluisterend. Dat gaat soms ook met vuurwerk, en dan nog, is het resultaat als je oplet vaak positiever dan de beginsituatie. Vraag maar aan elke politieagent, militair, hooligan, mc’s, verpleegster/ arts, brandweer etc etc.

Als je samen ergen voor vecht (laat dat veiligheid, een gezamelijke vijand of en mensenleven zijn), dan ontmoet je elkaars harde kernen makkelijker. Want door de stress/ druk/ crisis zie je alles in beter perspectief/ of de relatieve waarde/ belang van dingen.


Want het maakt op dat soort momenten helemaal niks uit of mijn maatje zijn moeder een Friezin of een Surinaamse is. Wat uitmaakt is dat ie blijft staan als ze komen. Het maakt in die situatie niet uit of je (echte) vriend een lui oog heeft, scheve tanden, stottert of een dikke pens heeft (laat staan of zijn ouders in god of allah geloven). Het maakt allemaal echt niks uit. Dat zie je dan. Je ontmoet elkaar weer ‘naakt’ en zonder een vergelijk.

Die diamanten van inzicht krijg je pas nadat je de stress gezamenlijk hebt overleefd. Dat soort dingen schept een sterke band. Een bloedband en dat is kostbaarder dan diamant. Dus die gasten die me klop gaven, die zijn ok. En je weet dat ze goed opgevoed zijn, old scool gasten. Want ze hadden me gewoon lek kunnen maken. Maar toonden genoeg respect voor mijn leven en dat van hun, om me niet nog even te prikken/ schieten terwijl ik daar lag, en toch niemand het zag. Die gasten zijn solid. Daar kan je nog wel wat mee.


Ze beschermen hun turf en zo ben ik ook. Als ze in mijn buurt, van de gemeente komen natuur vernietigen/ bomen kappen dan stuur ik ze weg. Als er 5 marocs lopen te ouwehoeren hier, dan stuur ik die ook weg. En als er Landverraders door de buurt lopen dan stuur ik die ook weg. Ja. Je houd je buurt en je gemeenschap schoon. Dat doe je zelf als gemeenschap, wanneer een sterkere gemeenschap jouw erf gaat schoonvegen dan blijft er weinig over.

Dus die Turkse dolle hond (Aynaci), die in Groningen een jongeman zonder pardon invalide schoot. Ja da’s een dolle hond. En wanneer de Turkse gemeenschap niet afrekent met dolle honden. Dan ziet en beziet idereen in NL hen als besmet en dol. Houd je eigen gemeenschap vrij van dolle honden. Je erf schoon. Een boer kan zich geen dolle honden op zijn erf veroorloven. En ze zeker niet over de schutting van de andere gemeenschap gooien.


Dus terugkomend. Harde Kernen ontmoeten/ herkennen elkaar makkelijker onder (zware) druk. Onder druk wordt zwarte kool diamant. ’t Is maar dat je het weet. En nu voor mijn diamantje. Ik ben die gasten een drankje schuldig.


Ik ben de laatste 3 maanden (sportief) lichamelijk kreupel. Ik ben tijdens een trainingssessie/ sparring, zwaar door mijn rug gegaan. En niemand had het door, ik maskeerde de pijn. En bleef nog 40, 50 sec doorvechten. Kijken wat er gebeurd, je kent dat wel.

No-brainer. Ik ga nog 2,5 keer zwaar door mijn rug op de mat. Met als resultaat dat ik nu heel efficient weet te vechten, maar sindsdien ook met een haarbreuk overdwars op mijn onderrug rondloop. En wat ik ook fitniste die haarlijn bleef fragiel. Extreem fragiel en tikkie pijnlijk.


Maar, mijn onderrug doet geen pijn meer sinds die avond. En voelt solid as fuck mate.

Dus ik kan weer twee conclusies trekken.


1. Een van die jongens heette vroeger baby-Jezus en heeft mij dmv handoplegging gewoon genezen. En als jij dmv handoplegging brutale apen in Zuid-Oost kan genezen, dan zit je goed hoor. of


2. Die gasten hebben zo goed op me in staan schoppen dat ze mijn rug recht geKraakt hebben. o.i.g. alles weer op de juiste plek hebben geschopt. Dus ik ben het hele weekend al in Halleluja stemming, want wanneer mijn ribbenkast weer ok is, kan eindelijk weer trainen.

Kijk een chiropracter is gemakkelijker, maar met deze jongens, als ze nog willen. Ga ik gerust een biertje drinken. We kunnen erom lachen of verder knokken. En zo moet het ook.


Deel III Resurection


Tsja, wat moet je nu van zo'n verhaal denken. Het is iig waargebeurd, precies zoals beschreven. Maar ik heb toenertijd niet het vervolg beschreven. Nu ik er weer over nadenk, moet ik eerlijk toegeven dat die jongen/ man niet helemaal fout zat met voordringen. Voor de helft fout, want er stonden al artikelen op de kassaband van een maat van hem.

Hij had gewoon een opmerking/ knikje moeten maken, dan had niemand er problemen mee gehad. Nu kwam hij net te stoer en dapper doen. En dat kan je bij mij niet waarmaken. Ik had het kunnen laten gaan of erop reageren, maar net hoe mijn pet staat. Nu stond ie op kwaadschiks.

...Maar goed die gasten staan op me in te slaan en trappen (ik kreeg het gevoel dat ze rustig aan deden, game recognises game. Dus de haat/lol was er bij hun af.

Toen er uiteindelijk een Afghaan of Pakistaan uit zijn open autoraampje schreeuwde dat ze moesten ophouden stopten ze gelijk en gingen weg. Die Afghaan/ Pakistaan stopte naast me, en vroeg of ik een lift nodig had. Ja graag, moest vlakbij zijn maar een lift richting slaapplek was meer dan welkom. Ik zou die man niet meer herkennen maar ben hem wel dankbaar voor zijn hulp.

Maar goed, ik had helemaal geen schade en was allang weer rustig van het mijmeren. Ik had nog niet door dat mijn rug gezond getrapt was en deed mijn boksoefeningen en stretchen gelijk diezelfde nacht. Uit ervaring weet ik dat je ontzettende spierpijn de volgende dag hebt. Wanneer je bijvoorbeeld hardhandig gearresteerd wordt door politie tijdens dronkenschap.

Dus mijn oefeningen gedaan en heerlijk geslapen. De volgende ochtend was ik vroeg wakker en goedgeluimd. Helemaal toen ik besefte dat die haarbreuk onderin mijn rug weg was. Ik was sowieso van plan gelijk weer terug te gaan naar dat pleintje voor de AH waar het begonnen was. Ik wou de boel hoe dan ook afmaken. En nu met een beter lichaam had ik er nog meer zin in. De 1e ronde en opwarming hadden we gehad.

Dus ik was vol energie, positieve energie, ik stond te trappelen. Ik zou iedereen in die buurt wel even duidelijk maken wie hier de baas op straat is. Ik bedoel maar, ik ben niet diegene met het probleem. Met 10 man tegen 1 hadden ze al moeite met mij. De volgende keer dat ik een van hen tegenkom is ie niet met tien man, hoogstens met 1 of twee anderen. en zeer waarschijnlijk de broekzakken vol met crack.

Dus een verkeerde blik mijn kant op en ik zou ze gelijk de schedel inslaan.

Ik zeg altijd maar zo. Ik ben niet diegene met het probleem, jullie stappen in mijn wereld. Jullie zijn diegenen met het probleem. Dat kan ik dwars door je schedel duidelijk maken als ik daar zin in heb. Andersom lukt het je niet.


I'm just too stupid (en te goed getraind).

Dus het is ochtend en ik wil weer los. Ik wou terug naar die straat en dat pleintje zodat iedereen mij kon zien. En als ze bezwaar tegen mijn aanwezigheid zouden hebben, dan moesten ze dan maar terplekke daar wat aan doen.

Maar die gasten die ik moest hebben, die komen niet voor 12:00 de straat op. Dus ik moest van 8:30 t/m 13:00 wachten. Ik had er niks aan wanneer huismoedertjes mij daar zouden zien. Ik moest die brutale apen hebben. Moest dus wachten en verveelde me kapot daar. Ik denk dat ik het eerste deel toen geschreven heb, om de tijd door te komen.

Nou, uiteindelijk was het dan 12:30 oid en kon ik weer die kant op. Dus ik kom aan op dat pleintje en ik zie iit gebruikelijk geen groepjes met dealers daar staan. Helemaal niemand die er crimineel uitziet of te brutaal uit zijn doppen keek.


Raar, dus ik loop heel langzaam dat hele pleintje rond zodat iedereen mij, ook in de winkels, kan zien. Geen reacties. Jammer. Ik de AH naar binnen, koop mijn sigaretten en mijn sapje en wandel weer naar buiten.

Ik zoek het meest centraal gelegen en meest zichtbare bankje van het pleintje op. Van alle kanten kan je me daar zien zitten. Ik rook mijn sigaretje en drink mijn gezonde sapje op. En helemaal niemand die bezwaar maakte tegen mijn aanwezigheid daar.

Maar ik had nog een punt te maken, liefst kwaadschiks. Maar er gebeurde niks. Communicatie is mijn ding. Ik kan mijn punt met woorden of met mijn vuisten/ lichaam uitleggen. Op dat moment moest iedereen uit die buurt weten dat ik niets en niemand vrees. Dat zij mij beter kunnen vrezen als het erop aankomt. Dus wat doe ik, aandachtstrekker die ik ben.

Ik klim op dat bankje en ga rechtop staan, ik weet dat mensen daar veel praten en dat mensen ook wel weten dat ik daar gisteren klop heb gekregen. Ik ga dus bovenop die bank staan, langzaam. Ik hef mijn vuist in de lucht als overwinningssymbool. Steek 1 vinger in de lucht om duidelijk te maken aan een iedereen dat ik hier de absolute nummer 1 ben. De absolute top van de apenrots. En dat niemand er ook maar een ene fuck aan kan doen.

Met mijn vuist in de lucht en uitgestoken vinger omhoog draai ik mij tergend langzaam 360 graden in het rond. Onderwijl iedereen, hindu/suri/anti/afri/turk die in mijn blikveld komt hatend en agressief aankijkend.

Iedereen keek weg of sloeg de ogen neer. Of het interesseerde de mensen sowieso al niks, of er was niemand die bezwaar kon maken tegen mijn aanwezigheid daar. Beide waren goed voor mij. Er was dus kennelijk niemand in die buurt of dat plein die mijn claim kon of wou betwistten.


Mooi, punt gemaakt en aangezien iedereen daar roddelt zal het punt ook wel aankomen bij de mensen voor wie het bedoeld was.

De boodschap kwam bij nog meer mensen aan. Nu ga ik je iets vertellen wat maar weinig mensen in Amsterdam weten. Ik kom al heel lang in die buurt en weet hoe het eraan toe gaat normaal gesproken.

Of het nu kwam doordat ze het verhaaltje lazen of omdat ik weer oorlog zocht door met gebalde vuist dat pleintje over te nemen. De politie kwam in actie. Ik zie vaak verbanden en zit er niet vaak naast.

De dag na de klop plaatste ik een verhaaltje op internet, toen was het zaterdag. Zondag of maandag is de politie die hele buurt compleet gaan vegen. Ik heb vaker 100% controle gezien daar, maar dit stond in geen enkel vergelijk.


Of het nu zondag of maandag begon, maar het was in die buurt en beide pleintjes vd matpartij een comlplete lockdown. Ik had nog nooit zoveel rood lint zien hangen op dat pleintje. Politie-cabines en voertuig controle op het pleintje voor politiebureau. Alle voertuigen die daar reden werden van de weg geleid en gecontroleerd. Ik zag drugsdealers een paar dagen later gekneusd en met schaafplekken in het gezicht rondlopen daar.

Het was daar twee etmalen lang net een Hollywood film. Motormuizen met sirenes aan blazend door de straat, en helicopters laag in de lucht, lampen aan. Continue sirenes en optrekkende motoren.

Het was gigantisch, tot laat in de avonden. Op de tweede dag begon het ook nog keihard te regenen. Ik liep langs die controles, ik wandel graag als het regent, en dacht bij mijzelf; ik hoop niet dat deze mensen door mijn idioterie nu in de stromende regen tot laat in de avond moeten werken.

Maar ik zag de verbetenheid bij de dames en heren op het gezicht, die waren niet van plan om ook maar een millimeter te wijken. En ik zal je eerlijk vertellen. Ik was verdomd trots op de politie Amsterdam Amstelland.

Eerlijk vertellen, ik weet niet of het door mijn verhaaltje op internet of matpartij irl kwam dat die actie daar en op die dagen gehouden werd. Zo zwaar en zo heavy, maar ik denk dat er wel degelijk een direct verband tussen die matpartij en de acties van politie zat .

Ik dacht verdorie, het kan dus gewoon wel. De politie die de beschaving en civilisatie op straat weer terugpakt. Duidelijk maakt wie hier nu werkelijk de baas op straat is. De orde hersteld met harde en zware hand, en het respect en beschaving die daaruit voortvloeit op straat weer teruggeeft aan fatsoenlijk winkelend publiek. Dat nu niet meer geintimideerd wordt in de publieke ruimte. Want ik heb daarna zelden meer groepjes Surinaamse en Antiliaanse dealers bij de ingang van die specifieke AH gezien.

Nogmaals ik was zwaar onder de indruk en verdomde trots op de politie dat ze ingrepen. Die vrouwen en mannen stonden in de stromende regen te zwoegen voor fatsoenlijke burgers, ongezien en ongemerkt want er stond niets in de kranten over een grote actie van politie Amsterdam in de Bijlmer.

Maar om terug te komen op niggers en real niggers. Wat ik deed was niet dapper. It was just stupid and nowhere near brave.

Ik kan mij veroorloven om zomaar te gaan knokken met brutale apen. Omdat ik niets te verliezen heb. Geen hypotheek, geen vrouw en geen kinderen. Nu komt de clou van het verhaal. Wat iemand een real nigger maakt (kleur maakt niet uit, you know who you are).

Er zullen genoeg mannen en vrouwen zijn die zich opvreten elke dag. Elke dag als ze weer gedisrepecteerd worden door snotapen. Maar die hun eer en trots moeten inslikken omdat ze verantwoordelijk genoeg zijn om een gezin te beschermen en te onderhouden. Jaar in jaar uit.

Genoeg pappies die maar wat graag een brutale aap in de metro een pak slaag zouden willen verkopen. Genoeg mannen die met de vuisten hun bluthoer van een baas de waarheid zouden willen uitleggen. De arrogantie van een sorry excuus van een mens als manager hebben en daar niet mee afrekenen. Multinationals als werkgever die je 60 uur laten zwoegen (file) en maar 40 uur uitbetalen, en je dan nog een attitude geven dat je hen dankbaar moet zijn. Dankbaar voor de kans om in hun kantoor/ stal je te laten misbruiken.

Genoeg mannen die wel om elke dag om 07:00 uur in de metro of auto zitten om hun gezin te onderhouden.Dat volhouden zonder kritieke fouten te maken, daar moet je real voor zijn, harde kern.

Verantwoordelijk en volwassen.

Wanneer jij als man/ nigger zo betrouwbaar, en zo te vertrouwen bent.

Dat je niet faalt of fouten maakt voor/ door je eigen ego.

Dat je zo solid bent dat een vrouw en kinderen hun leven en toekomst op jou bouwen. Dan ben je solid. Dan ben je solid as fuck mate.

Een vrouw en kinderen hebben niks aan je als familiehoofd wanneer je zomaar drie dagen op het politiebureau zit na een knokpartij. Je baan kwijtraakt en hun bestaan op losse schroeven komt te staan. Wanneer een vrouw jou als man voldoende respecteerd en vertrouwd, dat ze jou haar lichaam en zaligheid geeft, jou kinderen schenkt en het huis en familie op orde houdt. Dan ben je real man. Dat is mij nog nooit gelukt.

Wanneer jij je eigen ego op tijd kan wegcijferen omdat je verantwoordelijk genoeg bent om hun vertrouwenin jounooit te beschamen. Dan ben je solid mate. Dan ben je de fundering waarop andere mensen hun bestaan bouwen. Dan ben je een real nigger. Solid as fuck mate.

Ja dan moet je soms brutale apen in publiek laten gaan, je bent te groot om je naar hun straatniveau te verlagen. Te betrouwbaar om in die valkuil te trappen. Dat kost heel veel mannen veel zelfbeheersing, tenkoste van hun eigen ego en energie.

Om die fundering altijd te zijn, daar moet je sterk voor zijn. Dat je een knokpartij niet aangaat wil niet zeggen dat je laf bent. Soms zegt het dat je werkelijk een man bent geworden. Een man waarop andere mensen hun leven kunnen bouwen.


Dat wegslikken van ego tenkoste vanjezelf maar tenbate van de mensen die hun vertrouwen in jou hebben gelegd wordt nooit erkend en te weinig gewaardeerd. Ten onrechte, want het laat zien dat je de man bent. The real deal. Het vertrouwen waard.

Dus misschien was het moment dat ik met geheven vuist op de aperots klom en duidelijk maakte wie in deze buurt de absolute top was, wel ter ere van alle real niggers. Ter ere van alle fatsoenlijke mannen die niet los konden gaan terwijl dat wel had gemoeten.

Want dat vreet aan een man, beschaafd blijven terwijl je gedisrespecteerd wordt. Je kan niet alleen maar van jezelf weggeven, je moet af en toe ook nemen.

Je kan die bestijging van de aperots als jouw overwinning zien. Je kan de acties van de politie die die buurt veegden als jouw wraak zien voor alle keren dat je brutale apen moest laten gaan.

Ik had niks te verliezen dus kon losgaan. Wat ik wel wil meegeven, sta met zijn allen tegen degeneratie van onze publieke ruimte en onze maatschappij.


Onze bestuurlijke elite van de afgelopen 20 jaar heeft er alles aangedaan om Nederland en de publieke ruimte te degenereren. Zelf het goede voorbeeld geven door incompetentie en corruptie (dat zijn dus onze normen en waarden). Afknijpen en afpersen van burgers op industrieele schaal mbv Gerechtelijke deurwaaarders. Zodat iedereen continue moet jagen op een steeds minder waard wordende Euro en pensioen. Barbarij m.o. met de 100-duizenenden importeren en onaangelijnd in de publieke ruimte loslaten. etc. etc.

De laatste twee decennia hebbenhet al bewezen. Van CDA, VVD, D'66 en PvdA hoef je niets te verwachten als het gaat over bescherming cultuur en civilisatie Nederland. We zullen het zelf als volk moeten doen. Ieder op zijn eigendirecte en persoonlijke manier. Denk niet dat jouw aktie een druppel op de gloeiende plaat is. Als 7 miljoen mensen elke dag een druppel geven, dan heb je in 6 maanden een zee. Voor onze Renessaince-vloot om te bevaren, de glorieuze en respectabele toekomst in.


Wanneer b.v. iemand in het ov/ publieke ruimte een asosciaal aanspreekt, dan steun je die fatsoenlijke vrouw of man met je stem. Ga je achter hem/ haar staan. Where we go one, we go all.

Fist in the air in the land of hypocrisy (ratm).

Bless.

0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Nasha

bottom of page